مراقبت و سلامتی, سبک زندگی, مقالات عسل

عسل برای کلیه و درمان سنگ کلیه با عسل

درمان سنگ کلیه با عسل

عسل برای کلیه و درمان سنگ کلیه با عسل

 

خواص عسل برای کلیه موضوعی است که در کتاب های پزشکی متعددی نیز از آن گفته شده. درد های کلیوی با مصرف عسل تسکین پیدا می کنند. درمان بیماری های کلیوی و خواص عسل برای کلیه بسیار توصیه می شود. پزشکان سنتی معتقدند که برای درمان سنگ کلیه می توان از ترکیب عسل با مواد مختلف استفاده کرد.

عسل می تواند مجاری ادراری را ضدعفونی کند و برای درمان بیماری ‌های کلیوی بسیار مؤثر واقع شود. درمان درد های کلیوی نیز با عسل امکان پذیر است. گفته می شود قندی که در عسل وجود دارد ورم موجود در لوله های ادرار را از بین برده و درد های کلیوی را کاهش می دهد.

مقدار مصرف عسل برای درمان بیماری ها باید با تجویز پزشک و نظر افراد متخصص تعیین شود. چراکه ممکن است مصرف بیش از حد آن فرد را دچار مشکلات جدی تری کند، پس مصرف عسل برای کلیه نیز از این قاعده مستثنا نیست.

درمان سنگ کلیه با عسل

سنگ کلیه یکی از مشکلات حاد کلیه است که برای خانم ها و آقایان بسیار آزار دهنده است. دفع سنگ کلیه هرچند ریز بسیار دردناک و ناراحت‌کننده است. گاهی اوقات حتی افرادی که هیچ گونه سابقه بیماری ‌های کلیوی نداشته ‌اند، به صورت ناگهانی درد های شدید شکمی به همراه تهوع و درد مجاری ادراری را تجربه می‌کنند که ناشی از دفع سنگ یا شن کلیه است.

این سنگ ها مجاری ادراری را خراش می دهند به همین خاطر سوزش و درد زیادی را ایجاد می کنند. تاکنون روش قطعی برای درمان سنگ کلیه پیدا نشده به همین خاطر برخی افراد از درمان های سنتی برای جلوگیری از تشکیل سنگ در کلیه استفاده می کنند که بتوانند تا حدی درد های آزار دهنده مربوط به بیماری سنگ کلیه را کاهش دهند.

در طب سنتی توصیه می شود از عسل طبیعی و ارگانیک برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و دفع آن استفاده شود. عسل چه بصورت خالص و چه بصورت ترکیب با بسیاری از مواد طبیعی برای درمان سنگ کلیه مفید است. برخی از ترکیب های عسل و مواد طبیعی دیگر برای درمان سنگ کلیه را در ادامه مشاهده می فرمایید.

عسل و سیاه دانه برای درمان سنگ کلیه

یکی از این ترکیب ها معجون سیاه دانه و عسل است که به معجون دوسین معروف است. این معجون برای دفع سنگ کلیه و پیشگیری از تشکیل سنگ های ریز در کلیه مفید واقع می شود. سیاه دانه نیز به تنهایی خواص بی نظیری دارد که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.

فواید عسل برای خشکی چشم
مطالعه میکنم

عسل و سرکه سیب برای درمان سنگ کلیه

سرکه سیب خود به تنهایی برای دفع کردن سنگ کلیه مفید است؛ اما ترکیب آن با عسل و آب ولرم می تواند به عنوان یک معجون برای درمان سنگ کلیه مورد استفاده قرار گیرد. برخی از دستور های طب سنتی توصیه می کنند که عسل طبیعی را به همراه سرکه سیب و جوش شیرین مخلوط کنید و برای دفع سنگ کلیه از آن استفاده کنید.

عسل و ریحان برای درمان سنگ کلیه

برای درمان سنگ کلیه با عسل می توانید عسل را با برگ ریحان را ترکیب کرده و میل کنید. تهیه دم نوش ریحان و عسل طبیعی نیز تأثیرات بی نظیری برای دفع سنگ کلیه دارد. به طور کلی مصرف هر ماده ای که ادرار آور باشد و یا از تشکیل سنگ جلوگیری کند برای درمان سنگ کلیه مفید است.

عسل برای کلیه و مجاری ادراری

همانطور که پیش تر گفته شد عسل برای کلیه فواید بیشماری دارد که یکی از این فواید درمان سنگ کلیه می باشد. هرچند که خواص عسل برای کلیه به صورت علمی ثابت نشده اما عسل مانند یک پادزهر بدن را از سموم مختلف پاک سازی می‌ کند؛ بنابراین افرادی که دچار مشکلات کلیوی و مجاری ادراری هستند می توانند از خواص عسل برای کلیه و مجاری ادراری استفاده کنند. عسل ادرار را زیاد می کند و باعث خرد شدن سنگ های موجود در کلیه و مثانه می شود.

هنگام دفع سنگ کلیه مجاری فیستولی ملتهب می شوند. به همین خاطر حرکت سنگ از داخل این مجاری دردناک تر می شود. عسل با دارا بودن خاصیت ضد التهابی می تواند به طور چشمگیری التهاب و درد های ناشی از آن را تسکین دهد. شایان ذکر است تأثیر عسل برای کاهش درد کلیه ثابت شده است.

عسل مقداری پروتئین دارد که فاقد نمک است و می تواند برای بیماری های کلیوی که از کمبود پروتئین و افزایش قند ناشی می شوند موثر باشد.

البته همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و برای جلوگیری از بیماری های کلیوی باید موارد زیر را رعایت کنید:

تغذیه مناسب و جلوگیری از افزایش فشار و قند خون
پیشگیری و درمان عفونت ادراری
مصرف مواد غذایی سالم و مفید برای قلب
مصرف سبزیجات، میوه، غلات و لبنیات بدون چربی یا کم چرب
عدم مصرف قند و نمک در وعده های غذایی
مصرف آب و مایعات به اندازه کافی
مصرف نوشیدنی عسل برای کلیه که به پیشگیری و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می کند

ژل رویال برای شیمی درمانی
مطالعه میکنم

آیا عسل برای کلیه مفید است؟

خواص عسل از گذشته تا کنون مورد توجه طبیبان سنتی و پزشکان بوده و از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ ها استفاده شده است. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند برای درمان بیماری های عفونی به جای آنتی بیوتیک از عسل استفاده شود. چرا که خاصیت ضد میکروبی قوی دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک باشد. عسل باعث می شود تا باکتری ها به دارو های آنتی باکتری مقاوم نشوند.

کلیه یکی از اعضای مهم بدن است که ۲۵ درصد از جریان خون بدن به آن می رسد. این عضو حیاتی وظایف مهمی مانند دفع مواد زائد، تنظیم کردن آب و الکترولیت در بدن و همچنین جذب مواد مفید را بر عهده دارد. بیماری های کلیوی و مجاری ادراری می تواند زندگی انسان را به خطر بیندازد؛ بنابراین برای درمان بیماری های کلیه می توان از مواد طبیعی مانند عسل استفاده کرد.

کلیه با تسویه کردن خون نقش عمده ای در سلامت بدن دارد و اگر نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد انسان دچار مشکلات عمده ای می شود. معمولاً بیماری های کلیوی مانند سنگ کلیه، عفونت کلیوی، نارسایی های کلیوی بسیار همه گیر هستند؛ اما برای جلوگیری و درمان این بیماری ها می توان از عسل بهره برد. عسل برای کلیه یک کمک درمان طبیعی ضد باکتری است که مواد مغذی بسیاری نیز دارد.

آنتی بیوتیک های موجود در عسل عملکرد های متفاوتی دارند و بدن فرد را در برابر باکتری ها و میکروب ها مقاوم می کنند. یکی از عوامل اصلی بیماری های کلیوی عفونت است. برای درمان بیماری ‌های مزمن کلیوی و عفونت معمولاً آنتی بیوتیک تجویز می شود؛ اما از آنجا که انواع بیماری ها در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند و نمی توان از خواص آن ها استفاده کرد، بسیاری از پزشکان و بیماران به مواد طبیعی مانند عسل روی آورده‌ اند.

عسل می تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و التهاب های ناشی از عفونت را درمان کند. این ماده طبیعی می تواند به عنوان یک درمان کمکی در کنار آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک برای درمان بیماری ‌های کلیوی موثر واقع شود.

خواص عسل برای کاهش کراتینین

از مهم ترین خواص عسل برای کلیه می ‌توان به کاهش سطح کراتینین در بیماران کلیوی اشاره کرد. این بیماران از افزایش کراتینین در خون رنج می برند و باید از دارو های شیمیایی استفاده کنند تا میزان کراتینین موجود در خون خود را کاهش دهند؛ اما عسل به صورت طبیعی می‌ تواند میزان کراتینین را در زمان کوتاهی کاهش دهد و به این بیماران کمک کند.

خواص عسل برای زخم و بخیه
مطالعه میکنم

علاوه بر این همان طور که می دانید دارو های شیمیایی تأثیرات مخربی روی بدن دارند و عوارض آن ها سال ها در بدن باقی می ماند؛ بنابراین استفاده از موادی مانند عسل برای کلیه می تواند جایگزین مناسبی برای درمان های شیمیایی باشد.

عسل برای درمان سنگ کلیه

مصرف مواد کلسیم دار یا مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز می تواند باعث تولید سنگ کلیه شود. سنگ کلیه یک ماده جامد است که از ترکیب برخی مواد در داخل کلیه تشکیل می شود. ممکن است سنگ در کلیه حرکت کند و هنگام دفع در کلیه یا مجاری ادراری گیر کند. این اتفاق باعث می شود تا مجاری ادراری بسته شود و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات سنگ کلیه بدون درد یا هیچ گونه علائمی دفع می شود اما معمولاً این دفع با درد و ناراحتی همراه است. مصرف مداوم مایعات، آبمیوه های طبیعی مانند آب لیمو و آلبالو، آب ترب، آب خربزه، آب انگور، آب هویج و آب کلم قمری برای جلوگیری از تولید سنگ توسط کلیه ها موثر هستند؛ اما مصرف عسل و ترکیب آن با برگ گیاه پنیرک برای درمان سنگ های ریزی که در کلیه به وجود می آیند بسیار موثر است.

برای تهیه این معجون، باید ابتدا برگ های گیاه پنیرک خرد کرده و داخل یک فنجان آب جوشاند. در آخر نیز می توان یک قاشق عسل طبیعی به آن اضافه کرد و این نوشیدنی را به صورت گرم برای درمان درد های کلیوی و حرکت دادن سنگ های داخل کلیه استفاده کرد. این معجون برای پاک سازی و شکستن سنگ های کلیه بسیار مفید است.

یکی از عواملی که باعث دفع سنگ های کلیوی می شود زیاد شدن ادرار است. به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی که معجون عسل برای کلیه دارد، باعث دفع زیاد ادرار و خرد شدن و دفع شدن سنگ های کلیه می شود. ترکیب کردن عسل طبیعی با آب باران و یا آب مقطر برای دفع سریع سنگ کلیه مفید است.

گفته می شود مصرف تخمه کدو نیز برای دفع سنگ کلیه مفید است. همچنین جوشانده گیاه هایی مانند نسترن نیز مؤثر هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل جمع زیر را تکمیل کنید. *